Shiplink: Klimatkompensation är en självklarhet

Kundcase

Shiplink är företagens fraktavdelning och utgör den starka länken mellan småföretagaren och transportbolaget. De har valt att klimatkompensera alla frakter tillsammans med Atmoz.

– Det ska vara lätt att frakta med en bra känsla i magen, säger Bobo Steen, ansvarig för värdeskapande relationer på Shiplink. Lika smidigt som det är att boka frakt med oss, så ska det vara lika enkelt att klimatkompensera.

Transportsektorn står för en stor del av den globala klimatpåverkan, och även om det händer mycket positivt i branschen vill Shiplink inte vänta eller låta någon annan ta ansvaret. Därför har de fattat beslutet att själva bidra till att driva på omställningen mot en mer hållbar framtid genom att inkludera klimatkompensation i alla sina tjänster. Att använda Atmoz som förmedlare av klimatkompensation föll sig naturligt, och Shiplink är mycket nöjda med sitt val.

Lika smidigt som det är att boka frakt med oss, så ska det vara lika enkelt att klimatkompensera.

Bobo tillägger att precis som Shiplink förenklar arbetet med frakter för sina kunder, förenklar Atmoz arbetet med klimatkompensation för Shiplink.

– Med Atmozs hjälp säkerställer vi att klimatkompensationen fungerar som den ska. Och vi kan fokuserar på vår expertis, nämligen att hjälpa våra kunder med logistik och transport.

I och med att transportsektorn är så pass koldioxidintensiv anser Shiplink att det närmast är en självklarhet att erbjuda klimatkompenserad frakt. Det bidrar också till en positiv stämning bland de anställda, enligt Bobo och hans kollegor.

Läs mer om Shiplink här.

Atmoz har sedan 2006 hjälpt verksamheter att beräkna och hantera sin klimatpåverkan genom ett antal tjänster såsom klimatstrategier, beräkning och klimatkompensation

Relaterade artiklar